Start Uroda i Zdrowie Odskocznia z Nordic Walking


 

Galeria fryzur modnych: włosy krótkie

Zastanawiasz się jak odświeżyć swój wizerunek? Jesteś...

 

Antidotum na syndrom Jet Lag

 

Błyszczący lakier do paznokci o zabawnej nazwie

Chyba każda młoda dziewczyna pragnie wyglądać atrakcyjn...

 

Śródziemnomorski aromat Versace Versense

Ekskluzywna marka Versace zaprezentowała w tym roku nową ...

Odskocznia z Nordic Walking

AddThis Social Bookmark Button

walkingKażdy z nas potrzebuje jakiejś formy aktywności fizycznej, która pozwoli rozluźnić się, dotlenić, wprawić w ruch nasze mięśnie i kości. To oczywiste, że aby być zdrowym trzeba poruszać się, uprawiać jakiś sport – stosowny do naszych możliwości i preferencji. Taką formą dynamicznego wypoczynku może być Nordic Walking.

Mimo tego, że w Polsce wciąż mało popularna jest ta forma rekreacji to historia Nordic Walking sięga lat 30-tych dwudziestego wieku, odkąd w Finlandii rozpoczęto tego typu całoroczne treningi dla narciarzy biegowych.

Spacer z kijkami przyczynia się do usprawnienia układu oddechowego, sercowo-naczyniowego, rozluźnia napięcia w okolicach karku czy ramion, a także powoduje spalanie zbędnych kilogramów w ilości około 40 kcal/godz. Co istotne, czynność ta angażuje aż 90 procent mięśni całego organizmu, nie nadwyrężając stawów i kolan.

walking

Dlaczego warto uprawiać właśnie ten sport?

Przede wszystkim dlatego, że oprócz kształtowania sylwetki mamy szansę dbać o nasz kręgosłup, stawy oraz kark i ramiona. Poza tym Nordic Walking nie wymaga stałych nakładów finansowych – wystarczy jednorazowy wydatek w kwocie rzędu 60-100 zł na kijki. Praktykowanie tego rodzaju aktywności fizycznej sprzyja również kontaktom towarzyskim, bo można swobodnie realizować ćwiczenia w grupie. I co ważne, sprzęt do wykonywania czynności sportowych jest lekki, jak też nie zabiera wiele miejsca, dlatego można go zabrać ze sobą wszędzie.

walking

Poziomy Nordic Walking

Ze względu na styl intensywności ćwiczeń wyróżnia się 3 poziomy Nordic Walking, a są to:

- poziom zdrowotny (szczególnie polecany osobom po urazach, z nadwagą oraz chorobach, takich jak cukrzyca czy zawał);
- poziom fitness (dedykowany tym, którzy pragną podnieść swoją sprawność fizyczną poprzez regularne treningi);
- poziom sportowy (jest urozmaiceniem dla sportowców, technika obejmuje bieganie, skakanie do granic możliwości fizycznych).

walking walking

Energiczny marsz profilaktyką

Pamiętaj, że Nordic Walking to nie tylko miłe spędzenie czasu ze znajomymi na świeżym powietrzu czy rodzaj rehabilitacji dla chorych osób, ale również profilaktyka zdrowotna każdego organizmu. Jeśli więc zdecydujesz się na regularne uprawianie tej dyscypliny sportowej przyczynisz się do stałego poprawienia ciśnienia krwi i co się z tym wiąże wzmocnienia układu sercowo-naczyniowego.

walking

Osoby, które uległy ciężkim wypadkom czy złamaniom powinny zasięgnąć opinii lekarza na temat intensywności i jakości ćwiczeń oraz stosownie do potrzeb odpowiednio zaplanować treningi.

walking

Komentarze (0)

Napisz Komentarz

smaller | bigger

busy
 


Podobne artykuly: