Start Uroda i Zdrowie 7 kroków zapobiegania przeziębieniu


 

Galeria fryzur modnych: włosy krótkie

Zastanawiasz się jak odświeżyć swój wizerunek? Jesteś...

 

Antidotum na syndrom Jet Lag

 

Błyszczący lakier do paznokci o zabawnej nazwie

Chyba każda młoda dziewczyna pragnie wyglądać atrakcyjn...

 

Śródziemnomorski aromat Versace Versense

Ekskluzywna marka Versace zaprezentowała w tym roku nową ...

7 kroków zapobiegania przeziębieniu

AddThis Social Bookmark Button

sięO tym, że profilaktyka zdrowotna jest bardzo ważna nie trzeba nikogo przekonywać. Popularne hasło – „łatwiej zapobiegać niż leczyć” ma swoje racjonalne uzasadnienie. Jeśli dbasz o kondycję swojego organizmu, to posiadasz większą odporność i co się z tym wiąże masz większe szanse uchronić się przed niedyspozycją.


Warto pamiętać, że pozornie błahe przeziębienie może wywołać groźne w skutkach powikłania, takie jak, m.in. angina, zapalenia krtani, ucha środkowego, zatok przynosowych, płuc. Poza tym może pogorszyć stan u chorych na astmę, a także mieć ciężki przebieg u cukrzyków czy osób z niewydolnością serca.
A zatem – odpowiedź na pytanie jak zapobiegać przeziębieniu – w dużym stopniu pomoże ci bronić się przed jesienno-zimowymi problemami zdrowotnymi. Przeczytaj poniższe kroki, których realizacja pomoże ci odeprzeć ewentualne ataki wirusów.

Krok 1. Dobre samopoczucie. Innymi słowy dbaj o swój nastrój, sprawiaj sobie codziennie jakieś drobne przyjemności, unikaj nadmiernego zamartwiania się. Stres powoduje obniżenie odporności. Zaś poczucie humoru pomaga utrzymać komórki w walce z drobnoustrojami.
się

Krok 2. Uprawianie sportu. Chodzi tu o regularny wysiłek fizyczny. Ważne, żeby każdego dnia przez minimum 30 minut wyjść na spacer, może to być również rower, bieganie, basen, tenis, piłka nożna czy cokolwiek co jest związane z ruchem. Systematyczne wykonywanie ćwiczeń, najlepiej na świeżym powietrzu, niezależnie od pogody pomaga rozluźnić zarówno twoje ciało, jak i psychikę.
się

Krok 3. Ograniczenie jedzenia słodyczy plus odpowiednia dieta. Oczywiście łakocie można spożywać, ale nie w nadmiarze. Należy natomiast często sięgać po produkty z dużą ilością witaminy C, a nawet kupić preparat z zawartością kwasu askorbinowego(np Monovitan C – producent Pliva). Znakomitym i naturalnym źródłem witaminy C są owoce, a także herbatki Herbapolu z dzikiej róży, rokitnika, maliny, borówki czy tarniny. Dobrze jest wprowadzić do twojej diety cebulę, czosnek, chrzan, owoc czerwonej papryki oraz natkę pietruszki.
się

Krok 4. Wysypianie się. Nieregularny sen i niedosypianie powoduje nie tylko przemęczenie czy obniżenie koncentracji, ale również zmniejsza odporność
się

Krok 5. Częste mycie rąk. Proste, ale skuteczne! Pozwala bowiem na uniknięcie infekcji. Niestety czynność ta może wysuszyć skórę dłoni. Warto więc sięgnąć po odpowiedni kosmetyk pielęgnujący i nawilżający – Kamill, Dove, Vichy, Neutrogena, Eva czy Garnier.
się

Krok 6. Ciepłe ubranie oraz sauna. Istotne aby nie marznąć, ani nie przegrzewać się, ponieważ i jedno i drugie może przyczynić się do przeziębienia. Dobrze jest korzystać z sauny lub w domowych warunkach stosować na przemian prysznic z ciepłej i zimnej wody. Czynności te pomagają przyzwyczaić organizm do różnicy temperatur, związanej ze zmianą pór roku.
się

Krok 7. Suplementy diety i unikanie miejsc zaludnionych. O ile w przypadku stosowania dodatków żywieniowych, wzmacniających system immunologiczny naszego organizmu sprawa jest prosta, o tyle unikanie miejsc, gdzie znajduje się większa liczba osób może być „nieco” kłopotliwe. W takim razie skupmy się na suplementach. Otóż na rynku istnieje szereg preparatów, które zawierają różne substancje poprawiające kondycję organizmu. A są nimi antyoksydanty, czyli beta karoten, a także flawonoidy, witaminy oraz minerały. W sprzedaży dostępne są tego typu artykuły wielu producentów, m.in. Calivita, Ozone,Vision, Polfa Łódź, GlaxoSmithKline, Wyeth, Vitamex A.B., Pharma Nord.
się

się

Komentarze (0)

Napisz Komentarz

smaller | bigger

busy
 


Podobne artykuly: