Start Uroda i Zdrowie Co poprawia naszą pamięć?


 

Galeria fryzur modnych: włosy krótkie

Zastanawiasz się jak odświeżyć swój wizerunek? Jesteś...

 

Antidotum na syndrom Jet Lag

 

Błyszczący lakier do paznokci o zabawnej nazwie

Chyba każda młoda dziewczyna pragnie wyglądać atrakcyjn...

 

Śródziemnomorski aromat Versace Versense

Ekskluzywna marka Versace zaprezentowała w tym roku nową ...

Co poprawia naszą pamięć?

AddThis Social Bookmark Button

sięJeśli zmagasz się z zapamiętaniem rzeczy drobnych, ale ważnych, które częstokroć utrudniają ci życie, poszukiwanie odpowiedzi na tytułowe pytanie jak najbardziej przyda się również tobie!

Nie oszukujmy się, wielu z nas ma problemy z pamięcią …


Czy zdarzają ci się podobne sytuacje do takiej, że wchodzisz do supermarketu i powtarzasz w myślach listę zakupów, a po wyjściu odkrywasz, że w twoim koszyku jest masa artykułów, ale brak tych najważniejszych? Jeśli tak - to wiedza o udoskonaleniu stanu pamięci zawiera cenne wskazówki, wpływające na twoją teraźniejszość i przyszłość. Przeczytaj poniższe informacje, żeby sprawdzić co poprawia naszą pamięć i zacznij działać!

1.    Ćwiczenie koncentracji i logiczne myślenie. Jeśli chcesz, żeby twoja pamięć była lepsza zdecyduj się na jakąś formę ćwiczenia umysłu. Mogą to być na przykład gry logiczne, puzzle czy krzyżówki. Niezwykle istotne jest również zdobywanie nowych informacji, przez ciągły rozwój, czyli czytanie książek, artykułów, oglądanie reportaży, filmów dokumentalnych.

2.    Dbanie o odpowiednią ilość snu i zdrowe odżywianie
. Człowiek, który jest niewyspany lub jego sen jest zaburzony ma kłopoty z zapamiętywaniem informacji, a także obniżoną zdolność koncentracji. Odpowiednia dawka snu polega na nieprzerwanym 7-8 godzinnym, głębokim śnie w porze nocnej.

Jeśli chodzi o sposób żywienia to ważne, żeby nie pozbawiać organizmu niezbędnych substancji takich jak witaminy, magnez, kreatyna, minerały, węglowodany. Spożywaj naturalne pokarmy, czyli owoce, warzywa, gruboziarniste kasze, brązowy ryż, pestki, ziarna, soja, orzechy, chleb razowy. Nie stroń również od ryb, mleka, jajek i mięsa.
 
się

3.    Zapamiętywanie na zasadzie skojarzeń. Powtarzając jakiś zbiór treści dobrze jest je dopasować do dobrze sobie znanych skojarzeń. Na przykład - nazwiska, które chcesz zapamiętać z wyrazem, który coś przypomina – Jan Krukowski (kruk) czy Elżbieta Walczyńska (walc).
 
się

4.    Przerwy w nauce, pracy oraz relaksowanie się. W dzisiejszym natłoku wydarzeń, stresie i zabieganiu wydaje się to być trudne, ale niezbędne! Inaczej nasze obowiązki mogą się okazać czymś ponad siły. W którymś momencie po prostu organizm zacznie szwankować. Obniżenie koncentracji, problemy z zapamiętywaniem są ściśle powiązane z brakiem rozluźnienia. Często osoby ambitne zmuszają się do kolejnych inicjatyw i wysiłków intelektualnych, w efekcie czego nie odnoszą zamierzonego celu. Sztuką jest bowiem dopasować pracę i odpoczynek, tak by ani jednego, ani drugiego nie było za mało! Tylko wtedy możemy się cieszyć wymiernymi efektami naszych starań.

5.    Uprawianie sportu, przebywanie na świeżym powietrzu.
Ma to związek z poprawieniem krążenia krwi, a także dotlenieniem mózgu. Nawet krótkotrwały wysiłek fizyczny czy spacer na powietrzu mogą zdziałać cuda! To właśnie dzięki tym czynnościom efektywniej możesz się uczyć i pracować.
 
się

6.    Suplementy diety. Dodatkowo wskazane jest wzbogacić swoją dietę o tabletki z wyciągu z szałwii, Gingko Biloba, zieloną herbatę, żeńszeń , rozmaryn czy kwasy tłuszczowe Omega 3.

 

 się

Komentarze (0)

Napisz Komentarz

smaller | bigger

busy
 


Podobne artykuly: