Start Uroda i Zdrowie Węglowodany: pokarm dla umysłu


 

Galeria fryzur modnych: włosy krótkie

Zastanawiasz się jak odświeżyć swój wizerunek? Jesteś...

 

Antidotum na syndrom Jet Lag

 

Błyszczący lakier do paznokci o zabawnej nazwie

Chyba każda młoda dziewczyna pragnie wyglądać atrakcyjn...

 

Śródziemnomorski aromat Versace Versense

Ekskluzywna marka Versace zaprezentowała w tym roku nową ...

Węglowodany: pokarm dla umysłu

AddThis Social Bookmark Button
To, co jemy, nie pozostaje bez wpływu na nasze zachowanie i samopoczucie. Pożywienie odgrywa dużą rolę nie tylko w dostarczaniu energii, ale też w regulacji naszego zachowania, począwszy od czujności umysłu po wrażliwość na ból. Czy czujesz się mniej skoncentrowany, a myślenie przychodzi ci z większym trudem gdy jesteś na diecie? Cóż, może być tego przyczyna.

Niedawne badania uniwersytetu Tufts pokazują, że węglowodany są decydującym składnikiem jeśli chodzi o nasz umysł i wspieranie pamięci. Po latach demonizowania węglowodanów i wytykania im złego wpływu na nasze talie, teraz wreszcie wracają do łask, a dieta niskowęglowodanowa traci na sile i odchodzi w zapomnienie. Badania marketingowe przeprowadzone w 2008 przez firmę Mintel stwierdziły, że dieta ta jest coraz mniej popularna wśród Amerykanów. Zdaje się, że oni dobrze wiedzą co robią, bo węglowodany wracają na scenę jako pokarm sprzyjający… myśleniu.

Potrzeba około 130 gramów węglowodanów dziennie, aby pomóc Twojemu mózgowi w sprawniejszym przetwarzaniu informacji. W grupie kobiet poddanej obserwacji przez naukowców zauważono, że po tygodniu diety redukującej węglowodany nastąpiło wydłużenie czasu reakcji umysłowych i pogorszenie się pamięci. Kiedy zaś węglowodany ponownie zostały wprowadzone do jadłospisu, pamięć powróciła.

Aby więc pomóc swojemu organizmowi w utrzymaniu prawidłowych funkcji mózgowych, może warto przypomnieć sobie o węglowodanach. Nie jest to jednak zielonym światłem dla jedzenia większej ilości ciasteczek i białego chleba. Te produkty zawierają cukry proste, które powodują wzloty i spadki poziomu energii, a dostarczają niewielu korzyści zdrowotnych. Wybieraj za to owoce, warzywa i pełne zboża (np. mąkę razową czy brązowy ryż), a także kasze, płatki śniadaniowe i np. miód. Miód ma wiele zalet, na przykład zmniejsza podatność organizmu na szkodliwe działanie alkoholu, nikotyny, kofeiny i teiny.

Produkty zbożowe możemy jeść ze świadomością, że odżywią nas dobrze i zapewnią nam energię uwalnianą w sposób kontrolowany i stopniowy oraz korzystnie wpłyną na ogólne samopoczucie. Dodatkowo dostarczą nam błonnika, który daje poczucie sytości oraz zabezpiecza przed przejadaniem się i pomaga kontrolować wagę. Wniosek? Nie taki węglowodan straszny, jak o nim mówią.

Komentarze (0)

Napisz Komentarz

smaller | bigger

busy
 


Podobne artykuly: