Start Uroda i Zdrowie Co poprawia nam nastrój?


 

Galeria fryzur modnych: włosy krótkie

Zastanawiasz się jak odświeżyć swój wizerunek? Jesteś...

 

Antidotum na syndrom Jet Lag

 

Błyszczący lakier do paznokci o zabawnej nazwie

Chyba każda młoda dziewczyna pragnie wyglądać atrakcyjn...

 

Śródziemnomorski aromat Versace Versense

Ekskluzywna marka Versace zaprezentowała w tym roku nową ...

Co poprawia nam nastrój?

AddThis Social Bookmark Button
Pożywienie bogate w owoce morza

Dlaczego tego rodzaju pokarm poprawia nam samopoczucie?
Zawarte w owocach morza kwasy tłuszczowe Omega-3 są znakomitym środkiem ochronnym na depresję. Badania przeprowadzone przez dr Sarę Conklin, profesor psychologii w Allegheny College w Meadville, w Pennsylvannii 2007 roku, dowodzą, że w krajach gdzie spożycie ryb jest większe występuje niższa zachorowalność na tą psychiczną niedyspozycję. Co ciekawe, osoby z wyższym EPA i DHA były mniej narażone na początki owej choroby przygnębienia. Dlatego tak ważne jest, abyśmy jedli na przykład ryby czy skorupiaki jak najczęściej, ponieważ tego rodzaju pokarmy są bogate w wartości odżywcze, m.in. takie jak: białko, witaminy grupy B, jod, selen, fluor, wapń, oraz niezbędne dla organizmu ilości żelaza, kwasu foliowego, magnezu czy cynku. Istotny jest również fakt, że tłuszcz rybi wywiera korzystny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie systemu nerwowego. Jego składniki obniżają podatność na depresję oraz poprawiają nastrój.

Specjaliści medycyny światowej klasy zapewniają, iż dla zdrowia zarówno fizycznego, jak i psychicznego wskazane jest jedzenie owoców morza przynamniej dwa razy w tygodniu.

Ożywcze działanie przyjemnych zapachów

Z jakich powodów cudowna, świeża woń może poprawić nam nastrój?

Jeśli sprawdza się powiedzenie: przez żołądek do serca, tak można się pokusić o stwierdzenie, że przez nozdrza do poczucia szczęścia. A to głównie za sprawą oddziaływania substancji zawartych w zapachach na funkcjonowanie naszego układu nerwowego. I tak jak w przypadku pojawienia się cuchnącego odoru organizm reaguje poczuciem zagrożenia, tak w momencie dotarcia do nosa przyjemnej woni, nasze emocje zmieniają się w pozytywne.

Godna polecenia jest seria perfum Giorgio Armaniego cytrusowej linii Acqua Di Gio czy Calvin Klein Eternity for Men dla mężczyzn. Nic tak nie działa pobudzająco, jak dobry, ekskluzywny zapach, który funkcjonuje również jako pewnego rodzaju afrodyzjak.

Wyznaczenie sobie celu i osiągnięcie go

Jak to działa na naszą psychikę?

Stawianie sobie zbyt dużych, nieosiągalnych celów, kumuluje w nas negatywny stres, co niestety niekorzystnie odbija się na naszym zdrowiu, nie tylko fizycznym, ale i psychicznym. Dlatego tak ważne jest, abyśmy wyznaczali sobie dostępne zamierzenia. Badania naukowców z 2006 roku dowodzą, iż ludzie, którzy spełniają swoje ambicje są mniej zaniepokojeni, mają wyższą samoocenę i lepsze samopoczucie oraz są bardziej zadowoleni ze swojego życia. Istotne jest więc wyznaczanie sobie celów, które możemy osiągnąć, żebyśmy mogli w pełni cieszyć się naszą codziennością. Warto jest skonkretyzować swoje dążenia, a nawet stworzyć plan krok po kroku jak coś osiągnąć, żeby uniknąć rozczarowania, że coś nam się nie udało.

I tak dla przykładu, jeśli chcesz schudnąć, zamiast postanawiać, że zrzucisz 10 kg w ciągu roku, zaplanuj konkretny zestaw ćwiczeń 2-3 razy w tygodniu i bieganie, a zobaczysz, że na wyniki nie trzeba będzie długo czekać. Pamiętaj, że osiąganie sukcesu to jeden z głównych czynników motywujących do efektywnego, systematycznego działania, prowadzącego do rozwoju i szczęścia.

Dobroczynny wpływ mleka

Jak na nas wpływa?

Otóż mleko zawiera tryptofan, który należy do aminokwasów niezbędnych, dostarczanych w pożywieniu. Przemiany tryptofanu są źródłem istotnych związków, m.in. tryptaminy, serotoniny i roślinnych hormonów wzrostu.
Dobroczynny biały płyn podnosi odporność człowieka, bierze udział w produkcji kwasu solnego w żołądku. Ponadto jest nośnikiem cynku. Łagodzi migrenę i zawroty głowy. Co istotne, spożywając mleko stajemy się spokojniejsi i odprężeni.

Picie mleka wraz ze spożywaniem pokarmów typu: żółty i biały ser, banany, suszone daktyle, orzeszki ziemne i inne produkty bogate w białko, chronią nas przed niedoborem wartości odżywczych, a co się z tym wiąże również przed spadkiem odporności psychicznej. Co ciekawe, nie na całym świecie mleko jest przyswajalne. Głównie za sprawą niemożności przyswajania zawartej w mleku laktozy. W krajach takich jak: Japonia, Chiny czy Polinezja mleko nie jest serwowane właśnie z tej przyczyny.

Dzienne spożycie około 900 ml mleka to zalecana dawka dla osoby dorosłej tej bogatej w wartości odżywcze substancji. Nie zapominajmy, że dzięki wysokiej zawartości wapnia mleko jest znakomitym środkiem odpornościowym wobec depresji, irytacji i złego samopoczucia. Pijąc mleko możemy tylko zwiększyć sprawność systemu immunologicznego i poczuć się naprawdę zrelaksowani.

Muzyka unosząca do góry

Co dzieje się z nami podczas słuchania muzyki?

To oczywiste, że muzyka wpływa na nasze emocje. Według badań medycznych z 2008 roku, opublikowanych przez Journal of Ad canted Nursing, słuchanie lubianej przez nas muzyki przez około godzinę dziennie zmniejsza symptomy depresji o 25 procent. Co ciekawe, kontemplowanie przyjemnych dla nas dźwięków uwalnia od negatywnej energii i rozluźnia. Polecana jest nie tylko forma bierna odbierania tego rodzaju sztuki, ale również czynna, czyli tworzenie. Komponowanie muzyki, nawet w formie prostych akordów na przykład na gitarze, ma działanie terapeutyczne. Jeśli nie potrafimy grać na instrumencie muzycznym zawsze można  spróbować wirtualnej Guitar Hero wraz z przyjaciółmi. To zabawna rozrywka, która z pewnością poprawi nam humor.

Słońce i jego zdrowotne oddziaływanie

Czy w dobie niekorzystnego działania ultrafioletowego promieni słonecznych można mówić o jego pozytywnym oddziaływaniu na zdrowie?
Oczywiście, że tak. Słońce wytwarza w naszym organizmie witaminę D, która w znacznym stopniu wpływa na dobre samopoczucie. Co więcej, dobroczynny efekt promieni obniża poziom cholesterolu. Zalecana jest 15-minutowa ekspozycja twarzy w słońcu na świeżym powietrzu. Lekarze zapewniają, iż taka ilość jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania systemu immunologicznego, w tym także kondycji naszej psychiki.

Bieg do błogostanu

Bieganie jest jedną z dróg, prowadzących do szczęścia. Potwierdzono naukowo, że ci którzy regularnie biegają mają aż 70 procent mniejsze ryzyko negatywnego oddziaływania silnego stresu, związanego z niezadowolenia ze swojego życia. Badania te przeprowadzono na 12 tysiącach osób, a opublikowano w skandynawskim dzienniku medyczno-naukowym Medicine & Science in Sports. Co istotne, systematyczne ćwiczenia wzmagają ogólną aktywność człowieka. Głównie za sprawą produkcji hormonów „szczęścia”, takich jak: noradrenalina, serotonina, beta-endorfina oraz dopamina. Lekarze sugerują, abyśmy biegali, spacerowali lub uprawiali jakąkolwiek aktywność fizyczną przez około pół godziny dziennie, conajmniej pięć razy w tygodniu, co pozwoli nam na zachowanie prawidłowego krążenia krwi oraz zwiększy naszą aktywność również intelektualną.

Fotografie szczęśliwych chwil

Zdjęcia nie tylko zatrzymują obrazy z przeszłości. Mogą także poprawić nastrój, a także przypomnieć pozytywne przeżycia. Naukowcy z Uniwersytetu Southampton odkryli, iż wspomnienia powodują podwyższenie samooceny, pogłębiają więzy międzyludzkie, a także wzmagają poczucie spełnienia.

Tak więc niezależnie od formy jaką wybierzemy na odświeżanie wspomnień – czy będzie to oglądanie zdjęć z telefonu, komputera czy tradycyjnych, papierowych fotografii – jedno jest pewne, to pomoże nam w uzyskaniu pozytywnego nastawienia do rzeczywistości i przeżycia chwil błogiego szczęścia.

Komentarze (0)

Napisz Komentarz

smaller | bigger

busy
 


Podobne artykuly: