Start Uroda i Zdrowie 8 wskazówek jak dbać o zdrowie psychiczne


 

Galeria fryzur modnych: włosy krótkie

Zastanawiasz się jak odświeżyć swój wizerunek? Jesteś...

 

Antidotum na syndrom Jet Lag

 

Błyszczący lakier do paznokci o zabawnej nazwie

Chyba każda młoda dziewczyna pragnie wyglądać atrakcyjn...

 

Śródziemnomorski aromat Versace Versense

Ekskluzywna marka Versace zaprezentowała w tym roku nową ...

8 wskazówek jak dbać o zdrowie psychiczne

AddThis Social Bookmark Button

sięBiorąc pod uwagę ogromną zależność stanów emocjonalnych wobec poprawnego funkcjonowania ludzkiego organizmu, warto dbać o własne samopoczucie. Procent zachorowalności i śmiertelności na m.in. choroby układu krążenia, związany jest ściśle z trybem życia, jaki prowadzimy.

Oto wskazówki, które pomogą ci, jeśli czujesz się psychicznie przeciążony:

1. Rozpoznaj symptomy własnego stresu
Fizyczne objawy to: krótki oddech, napięte mięśnie szyi, zgarbione ramiona, zimne ręce, uczucie niepokoju. Jeśli zauważasz u siebie tego typu symptomy, to spróbuj zastanowić się czy denerwowanie się w jakikolwiek sposób zmieni zaistniałą sytuację na lepsze. Z pewnością nie. Dlatego warto również spytać siebie: Czy problemy, których doświadczam nie są przeze mnie nieadekwatnie wyolbrzymiane? Co mogłoby się zdarzyć gorszego? Jakie działania mogę podjąć, aby polepszyć obecny stan sytuacji? Pamiętaj, że zrozumienie powodów własnych napięć psychicznych, jest pierwszym krokiem do uporania się z nimi.

się

2. Naucz się technik rozładowania napięć psychicznych

Ważne, by umieć się rozluźnić. Równomiernie oddychaj, możesz zastosować medytację lub jogę, posłuchaj ulubionej muzyki, idź na spacer, znajdź czas na 10-15 minut ćwiczeń fizycznych.

 

 się

3. Idź na spacer albo pobiegaj
Zwłaszcza, że ruch w jakiejkolwiek by nie był postaci, poprawia krążenie krwi. Nie czekaj, po prostu to zrób. Istotnym czynnikiem zapobiegawczym zawałom serca jest właśnie aktywność na świeżym powietrzu, a przy okazji twój mózg dostanie odpowiednią dawkę tlenu.

 się

4.Zacznij notować
Tak jak odpręża wspominanie miłych chwil w życiu, tak zapisywanie niemiłych, powoduje oczyszczenie. Człowiek, który wyrzuca z siebie na piśmie takie emocje jak: gniew, złość, smutek, automatycznie pozbywa się ich. To doskonała terapia antystresowa.

 się

5. Zatrzymaj się
Kiedy doświadczasz trudnych emocji pamięć zatrzymuje je w twoim umyśle. Biegnąc w dalsze sprawy, bez odpoczynku, oderwania, człowiek znajduje się ciągle w tych samych problemach. Dlatego tak istotne jest, aby się zatrzymać. Spróbuj zrobić coś, co oderwie cię od tzw. biegu życia – na przykład zadzwoń do kumpla i zaproś go na kieliszek wina, obejrzyjcie jakąś komedię.

 się

6.Zrób coś dla społecznego dobra
Zaangażuj się w jakąś wspólnotę albo popracuj w wolontariacie. Pozytywnym działaniem może też być opieka nad osobą samotną.

 się

7. Walcz z depresją
Kardiolodzy ostrzegają przed dużym ryzykiem pogorszenia zdrowia, a także ryzyka śmiertelnego zawału serca u osób depresyjnych. Jeśli zatem cierpisz na depresję, nie czekaj, zgłoś się do psychologa, jak też zacznij stosować się do jego wskazówek. Pamiętaj, że depresja jest uleczalna, a zaniedbana prowadzi na znacznego pogorszenia stanu zdrowia naszego organizmu.

 się

8. Nie przypisuj ryzyka chorób serca wszystkim emocjom
Często ludzie zrzucają całą odpowiedzialność zaburzeń pracy serca na stres. Tymczasem bagatelizują i odsuwają od siebie myśl o zrzuceniu zbędnych kilogramów czy zaprzestaniu palenia. Ważne jest, żebyśmy umieli dostrzec oraz właściwie   rozgraniczyć przyczyny, będące odpowiedzialne za kłopoty zdrowotne.

się


się

Komentarze (0)

Napisz Komentarz

smaller | bigger

busy
 


Podobne artykuly: