Start Uroda i Zdrowie Wiosenno - letnia alergia wywołana zdrową żywnością


 

Galeria fryzur modnych: włosy krótkie

Zastanawiasz się jak odświeżyć swój wizerunek? Jesteś...

 

Antidotum na syndrom Jet Lag

 

Błyszczący lakier do paznokci o zabawnej nazwie

Chyba każda młoda dziewczyna pragnie wyglądać atrakcyjn...

 

Śródziemnomorski aromat Versace Versense

Ekskluzywna marka Versace zaprezentowała w tym roku nową ...

Wiosenno - letnia alergia wywołana zdrową żywnością

AddThis Social Bookmark Button

sięOwoce, jak też warzywa są zdrowe i to nie ulega wątpliwości, ale niestety nie dla kogoś kto ma sezonową alergię. Poniżej znajdują się informacje, które pomogą osobom, które chcą dowiedzieć się jak zredukować reakcje alergiczne, by móc cieszyć się smakiem oraz korzystać z wartości odżywczych pokarmów.

Spora grupa brytyjskich alergologów podkreśla, iż występowanie uczulenia na warzywa i owoce współwystępuje najczęściej u tych, którzy mają już alergię na pyłki roślin, drzewa czy trawy.

-W ciągu ostatnich pięciu lat znacznie wzrosła liczba pacjentów, dotkniętych tą przykrą przypadłością uczulenia, na powszechnie uważaną za zdrową - żywność. I tak jak w latach 90-tych XX-wieku bardzo często występowała alergia na orzechy, tak dziś możemy spodziewać się istnej epidemii uczuleń na warzywa oraz owoce – powiedziała ostatnio w wiadomościach BBC dr Pamela Ewan, specjalista w dziedzinie poradnictwa alergologicznego szpitala Addenbrooke w Cambridge.

Uczulenie na niektóre owoce i jarzyny jest charakterystyczne dla zespołu alergii jamy ustnej (oral allergy syndrome - OAS). Zmiany charakterystyczne dla OAS polegają przede wszystkim na pokrzywce kontaktowej i na obrzęku tkanek głębszych rąk oraz jamy ustnej. Często powstaje także niezależny od pyłkowicy krótkotrwały nieżyt nosa (np podczas obierania pomarańczy), zapalenie spojówek z obfitym łzawieniem czy chrypka. Zaś napad astmy lub wstrząs anafilaktyczny zdarzają się bardzo rzadko. Stosunkowo częściej występuje duszność, wywołana obrzękiem krtani (obrzęk Quinckego).

Na szczęście większość owoców i warzyw wywołuje objawy choroby tylko na surowo. Natomiast gotowanie i inne procesy przetwórcze niszczą zawarte w nich alergeny. Są jednak wyjątki – na przykład alergeny selera są termostabilne i działają nawet po ugotowaniu.

Sposoby redukowania alergicznych reakcji na warzywa i owoce:


1. Jedzenie konserwowych owoców i warzyw. Warto spożywać tą zdrową żywność, choćby w takiej formie, ponieważ dostarczamy organizmowi cennych witamin. Co istotne, reakcje alergiczne są minimalne, ponieważ pokarmy poddawane są różnorodnym procesom chemicznym.

2. Gotowanie owoców. Wystarczy dodać odrobinę wody i gotować na wolnym ogniu przez około 30 minut. Taki sposób przyrządzenia żywności sprawi, że ryzyko uczulenia znacznie się zmniejsza.

3. Obranie ze skórki i przekrojenie danego pokarmu. Trzeba poczekać kilkanaście minut i obserwować reakcję organizmu. Chodzi tu przede wszystkim o sprawdzenie jaką reakcję wywołuje pożywienie, a nawet sam jego zapach.  Ten sposób pomaga również zapobiegać silnym objawom uczulenia.

4. Unikanie jedzenia świeżych warzyw i owoców na powietrzu, w okresie nasilonego stężenia pyłków. Ten ważny czynnik sprawia, że ryzyko występowania alergii pokarmowej na tą zdrową żywność w dużym stopniu maleje. 

Komentarze (0)

Napisz Komentarz

smaller | bigger

busy
 


Podobne artykuly: