Galeria fryzur modnych: włosy krótkie

Zastanawiasz się jak odświeżyć swój wizerunek? Jesteś...

 

Antidotum na syndrom Jet Lag

 

Błyszczący lakier do paznokci o zabawnej nazwie

Chyba każda młoda dziewczyna pragnie wyglądać atrakcyjn...

 

Śródziemnomorski aromat Versace Versense

Ekskluzywna marka Versace zaprezentowała w tym roku nową ...

1

AddThis Social Bookmark Button

sięPunkt 1. Wysypiaj się
Jak podaje dziennik Sleep z 2008 roku – ludzie, którzy śpią mniej mają wyższy współczynnik występowania ryzyka zespołu metabolicznego, czyli czynników, zwiększających ryzyko miażdżycy, cukrzycy oraz powikłań naczyniowych. Niedobór snu obniża zdolność organizmu do wykorzystywania glukozy, co w konsekwencji prowadzi do zaburzeń kontroli łaknienia. Tak więc jeśli dbasz o linię, powinieneś/aś wysypiać się i dbać o regularność tej czynności.

Zadbaj o pomieszczenie, w którym śpisz
Stwórz swoją sypialnię tak, aby spełniała pewne niezbędne warunki. Temperatura pokoju powinna być nieco chłodniejsza, zwróć uwagę na to, aby było ciemno, a dźwięki nie przedostawały się w to miejsce. Jeśli mieszkasz w dużym mieście, hałas ulicy można wytłumić wkładając do uszu zatyczki.

Połóż się spać po przerwie w użytkowaniu komputera
Według japońskich naukowców z Uniwersytetu w Osace, którzy przebadali 6 tysięcy osób, mających problemy z zasypianiem, winę za to ponosić mogą komputery. Pamiętaj zatem, żeby nie wpatrywać się w ekran monitora zbyt długo, a możliwie z jak najdłuższą przerwą między jego użytkowaniem, a położeniem się do łóżka. Najlepiej jeśli będą to przynajmniej 2 godziny przed snem.

Wykonuj jakieś czynności rytualne
Najlepiej, żeby te czynności były dla ciebie odprężające - jak na przykład słuchanie spokojnej muzyki, ciepła kąpiel, czytanie ulubionej książki. Jeśli to nie poskutkuje, spróbuj przyjąć przed snem melatoninę, która reguluje naturalne rytmy biologiczne, odpowiedzialne za prawidłowy odpoczynek. W przypadku zaburzeń snu stosuje się także terapię behawioralną, jeśli masz tego typu problemy poproś swojego lekarza o skierowanie do odpowiedniego specjalisty.