Vibo.pl         Poczta      Wyszukiwarka      Lokalizator      Muzyka      Filmy      Porównywarka      Taniec      Finanse      Poker      Hosting Obrazków      Tnij Link         
Start Uroda i Zdrowie Hamburger czy sałatka? Co jest zdrowsze?

 

Zniewalająco piękna nominantka Oscara – Freida Pinto

Kariera indyjskiej aktorki, a zarazem modelki nabiera coraz ...

 

Krem przeciwzmarszczkowy SK II

Firma SK II produkuje bardzo interesujący specyfik przeciw ...

 

Antidotum na syndrom Jet Lag

 

Naturalne piękno Zestaw Bamford Body

Brytyjski ekspert organiczny - Carole Bamford stworzył lini...

Hamburger czy sałatka? Co jest zdrowsze?

AddThis Social Bookmark Button
Te z pozoru błahe  pytania,  nie zawsze i nie u wszystkich ludzi, budzą skojarzenie merytorycznych oraz oczywistych odpowiedzi. Pojawiają się wątpliwości, ponieważ zarówno hamburger, jak i sałatka obfitują chociażby w białko, będące głównym materiałem budulcowym organizmu.
Najnowsze badania dowodzą, że to co w pokarmie jest najważniejsze, to nie jest jego ilość, czyli sztywne liczenie kalorii, ale jakość. Oznacza to, iż zdrowe odżywianie polega przede wszystkim na spożywaniu różnorodnych składników, takich jak warzywa i owoce, produkty mleczne, zbożowe, ryby, jaja, ale także tłuszcze roślinne oraz zwierzęce.

Bary typu fast food proponują nam oferty hamburgerów, hot dogów, zapiekanek i reklamowanych jako zdrowych, bogatych w witaminy sałatek. Natomiast Alice H. Lichtenstein, profesor bostońskiego Uniwersytetu Tufts,  specjalista w dziedzinie odżywiania, ostrzega przed zbyt częstym sięganiem po te restauracyjne zestawienia warzyw. Głównie dlatego, że zawierają one ponad 400 kalorii i 40 gram tłuszczu. Podstawową przyczyną tak wysokiej kaloryczności są dodawane do nich sosy, zwane dressingami. Jak się okazuje hamburger ma o wiele mniej, bo posiada 255 kcal oraz 9 g tłuszczu.

Naukowcy z Duke University Medical Center w Durham (Północna Karolina) poddali badaniom 120 otyłych ochotników. I tak, część z nich była na diecie ubogiej w węglowodany, zaś obfitującej w białka (dieta Atkinsa), pozostali zaś na jedli mało tłuszczu, niskokalorycznie, z małą ilością cholesterolu. Wyniki są dosyć zaskakujące, albowiem po roku utrata wagi była podobna i u osób na diecie nisko, i na wysokotłuszczowej.

Zatem jedzenie hamburgerów, bogatych w węglowodany, wcale nie musi być gigantycznie bardziej szkodliwe niż spożywanie sałatek, przynajmniej na poziomie obecnych, otaczających nas propozycji gastronomicznych.

Komentarze (0)

Napisz Komentarz

smaller | bigger

busy
 


Podobne artykuly: