O tym, że Rosjanie planują produkować nowoczesne supercoupe mogliśmy przekonać się już w 2009 roku kiedy to firma EMM po raz pierwszy publicznie zaprezentowała prototyp auta Marussia we Frankfurcie. Hybrydowy model B1 opracowany przez Nikołaja Fomenko już wtedy wzbudził spore zainteresowanie, nie tylko ze względu na kraj produkcji sportowego pojazdu, ale także imponujące osiągi oraz fenomenalny design.
Marussia B1 posiada bowiem 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 240 koni mechanicznych, który umożliwia rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w około 5 sekund oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h. Koszt nabycia czterokołowca sięgający 100 000 euro zdaje się być uzasadniony, jeśli weźmiemy pod uwagę bogate wyposażenie wnętrza w postaci Bluetootha, dysku twardego o pojemności 320 GB, GPS-a oraz odtwarzacza video.
Równie ciekawym wydaniem Marussi zaprezentowanym na niemieckim salonie samochodowym jest model B2, w którym została zwiększona moc silnika do 300 KM, a jego wartość momentu obrotowego wynosi 330 Nm.
Jeśli okaże się, że sprzedaż ekskluzywnych aut najnowszej generacji B1 i B2 z Rosji będzie rozwijała się prężnie, a klienci będą z nich zadowoleni, firma producencka ma szansę na większy udział w światowym rynku samochodów sportowych.
< Poprzedni Artykuł | Następny Artykuł > |
---|