Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, iż Mercedes - Benz nigdy nie zdobył należnego uznania bezpośrednio za projektowanie. Na przekór temu, że przedsiębiorstwo to, będące najstarszą, motoryzacyjną marką na świecie, zrobiło więcej, niż jakiekolwiek inne, by ukształtować formę samochodu.
W historii Mercedesa od zawsze estetyka wykonania aut była na ważnym miejscu. Samochody tej marki przyciągały wzrok na drogach już w latach 30-tych XX wieku. Inżynierowie z dużym wyczuciem konstruują nowe modele pojazdów tak, by były one zarówno funkcjonalne, jak i prawdziwie eleganckie.
Kluczową rolę w budowaniu dobrej reputacji Mercedesa odegrało stworzenie limuzyn. I tu kreatorzy wykazali się dużą konsekwencją w odnajdywaniu złotego środka dla połączenia dużej powierzchni auta, ekskluzywnego wnętrza wraz z solidnością i niezawodnością technologii. Na uznanie zasługuje model 600 z 1960 roku, występujący w dwóch wersjach - limuzyny oraz przedłużonej Pullman.
Przez 30 lat działalności firmy szefem designu był prof. Peter Pfeiffer. Swoją karierę rozpoczął ponad 40 lat temu w dziale projektowania samochodów osobowych i ciężarowych Mercedesa. Potem, po upływie 10 lat, objął funkcję szefa tego działu, którą pełnił aż do 2008 roku, kiedy to przeszedł na emeryturę. To właśnie on kierował pracami nad niemal wszystkimi, obecnie produkowanymi, modelami Mercedesa. Pfeiffer stworzył linię nowej klasy S, coupe CL, nowej klasy C, nowego modelu SL, a także całej rodziny SUV-ów Mercedesa klasy G, GL i M. Obecnie jego miejsce zajmuje Gorden Wagener, pracujący w przedsiębiorstwie od 1997 roku. Dwa lata później kierował działem stylistyki nadwozi i wnętrz, gdzie nadzorował prace nad modelami klasy GL, M, R i SLK.
Wraz z wciąż rosnącymi oczekiwaniami konsumentów, rynek motoryzacyjny stoi przed niełatwym zadaniem sprostania wymogom nowej ery technologii. Jednak marka Mercedes – Benz nie zamierza się poddać w tej walce, co więcej - będzie próbowała utrzymać czołową pozycję w branży konstruowania i produkcji pojazdów.
< Poprzedni Artykuł |
---|