LAMBORGHINI, twórca najbardziej ekstremalnych włoskich samochodów sportowych, obecnie próbuje podbić rynek sprzedażowy w segmencie sportowych sedanów. Na paryskim Salonie Samochodowym można było zobaczyć 4-drzwiową wersję GT nowego modelu Estoque, uzbrojoną w silnik V-10 oraz całkiem sporym bagażnikiem.
Zarówno cztery miejsca siedzące, jak i 16-stopowa powierzchnia bagażnika tworzą unikalne połączenie Grand Tourera, który śmiało może konkurować z markami takimi jak: Aston Martin Rapide, Porsche Panamera czy BMW CS Concept.
- Estoque jest wersją koncepcyjną, ale wszystko co jest w nim zawarte, jak na przykład olbrzymie koła (22-calowe przednie oraz 23-calowe tylne) jest możliwe w produkcji. Jednak zanim zdecydujemy się na wejście z tym modelem na rynek, będziemy obserwowali zainteresowanie potencjalnych klientów. Auto może być sprzedawane od 2012 roku w cenie około 200,000 dolarów. Niektóre elementy będą pochodziły ze współpracującego z nami koncernu Audi, ale to i tak będzie unikalny produkt Lamborghini – mówi Stephan Winkelmann, CEO Lamborghini, z pochodzenia Niemiec wychowany we Włoszech.
Koncept auta Estoque(nazwa nawiązuje do corridy, a oznacza miecz do zabijania byka na arenie) napędzane jest silnikiem znanym z Gallardo LP56O-4, 5,2-litrowym V-10, o ilości 552 koni mechanicznych. Konkurencyjna dwusprzęgłowa przekładnia DSG, napęd na cztery koła, a także jego 5,15 m długości, 1,99 m szerokości oraz 1,35 m wysokości przy rozstawie osi 3,01 m, tworzą niepowtarzalną mieszankę cech, która wzbudza pozytywne emocje.
I choć gabaryty wnętrza, kuszący wygląd oraz wszechstronność przeznaczenia auta jest imponujące, to wciąż nie wiadomo czy i kiedy pojawi się w produkcji.
< Poprzedni Artykuł | Następny Artykuł > |
---|